Saturday 6 August 2016

Bitter truth..

Semenjak saya sembuh dr gerd anxiety ni saya banyak bergaul dan berkawan dengan mereka mereka dr golongan itu, termasuk lah pesakit gastrik. Dr pemerhatian saya, mereka mereka ni bukan sahaja terpaksa berdepan dgn sakit tetapi juga terpaksa berdepan dgn pasangan dan ahli keluarga yg kurang atau tidak lansung memberikan sokongan atau support untuk pesakit pesakit ini. Lebih teruk lagi mereka di katakan mengada ngada dan sengaja mereka reka cerita tentang sakit.
Gerd dan anxiety mmg lah tak nampak di mana sakitnya hanya yg mengalami sahaja tau betapa seksa rasanya. Percaya lah ckp saya mereka bukan mengada ngada atau berpura pura. Mereka perlu menjaga pemakanan sebab byk makanan yg tidak boleh di makan. Mereka perlu bantuan pasangan terutamanya isteri untuk menyediakan makanan yg boleh di makan.
Saya amat bernasib baik kerana suami, ibu bapa serta ahli keluarga saya amat memahami apa yg saya rasa dulu dan saya amat bersyukur.

No comments:

Post a Comment